25 Haziran 2009 Perşembe

expression

Beni Tanri da Muhammed de, ne Islam ne de Hiristiyanlik o kadar ilgilendirmiyor... Ben yoksam bana ne Allah'tan! Keske hic varolmasaydim.. Varolduguma göre! Varolduktan sonra yok olmak. Olmak ya da olmamak. Iste butun mesele bu. Oncekiler simsekten korkuyolardi, tabiat olaylari karsisinda caresizliklerinden bir tanriya siginiyolardi. Paratoner icat oldu kimse simsekten korkmaz oldu. Bilim gelistikce tabiat olaylarina insanlar kontrol altina almaya basladilar. Dogum kontroluyle varolusa, insanin dunyaya gelmesine etki edebiliyolar.Ama insanlar sadece bunlardan dolayi tanriya inanmazlar. Bir Tanri inancinin en buyuk sebebi : Ölümdür. Bir sey soylim mi? Kimse yapmacik olmasin. Inanmamak bizim icin cok lüx. Ölum bir golge gibi basmizdayken inanmamak mantıksiz. Belki 1000 yil sonra bilim olume care bulur. Ölumun gizemini aciklar. Ama su an icin inanmamak cok buyuk bir risk. Oyle bir risk ki insana hicbir sey kazandirmiyo! Ya dedikleri gibi bir Tanri varsa? Yoksa zaten bir sey kaybetmeyiz. Ama varsa inanin bu bir felaket olur. Kimse ölüme care bulmadan benden Tanriya inanmamami istemesin kimse.Ölüme çare bulmadan insanlardaki Tanri inancini -ki bu pisikolojik bir ihtiyactir- kaldirmaya calismak çok buyuk bir sorumluluk ister.YOK OLMAK ISTEMIYORUM!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder